torsdag 19 juni 2008

Några av mina fotogenlampor

Den ena av mina bordsfotogen lampor kommer från min älskade farmor. När hon dog så fick jag ta över den här vackra saken. Tar man bort lampdelen kan man även använda den blommiga foten som en vas. Den är nog min absoluta favorit. Så underbart vacker och ett riktigt kärt minne efter min farmor som varit borta i 13 år nu.


Här är den andra av mina bordsfotogen lampor. Den "lånade" jag av mor och far för X antal år sedan och har "glömt" lämna tillbaka den. Den är lite vind och sned men ack så fin.




Den här hängfotogenen är den första jag fick. Det är snart 15 år sedan som mor och far gav mig den i julklapp. Den är så vacker tänd. Har även dragit ner en liten sladd med en päronlampa i så jag kan använda med el också.

Gillar verkligen den sortens lampor. Bara att hälla i lampolja, kolla så veken är ok och sedan tänder man. Blir väldigt mysigt och bra ljus, sedan blir det värme av den också.

7 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Tänt vare hääääär...du vicka vackra lampor..den sista ..är precis en sån jag ville ha i många år..men det blev aldrig att jag fann den där rätta ..du vet..så då köpte jag den smideslampan med kjol(som hänger över köksbordet:) istället..gillar den oxå...fast.njaaa!.. Du får ha en jättemysig messommmer och glöm inte att klä dej i varma vattentätta kläder.:)...kram ..PIA

Lena sa...

Halloj prinsessan! Jättefina lampor...det är härligt med fotogenlampor, det blir så fint ljus! Hoppas du får en bra midsommar. Kram Anna ♥

Gårdsromantik sa...

Så fina - är själv lite av en lampoholich.

Ha en riktigt härlig midsommar med mycket solsken och värme!

Kram Maud

♥ Pia... sa...

Hallo..du nu får du ta på dej den fina kransen..för du har väl gjort sånna va?..en stor messômmerkram te dej...och har du inte fått till desa hjärtanen än:)...PIA &herts;
& hearts ;
sätt ihop allt detta... tätt..tätt glöm inte det sista...

Vera sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LantlivsAnette sa...

Jag vill önska dig en riktigt fin Midsommar !!!
Kram Anette
P.s Jaa visst är han söt min Nisse, lika söt som Selma...

♥ Pia... sa...

Morn morn....du är väl vaken va? eller blev det blött igår..nää just det ..det regnade ju inget så då gick det bra:).. sänder en länk till en av de första som jag fick kommentarer av..det var såå längesen jag var inne hos henne ..tipsar bara..ha de..PIA http://sarahs-verden.blogspot.com/