söndag 22 juni 2008

Målat och donat.....

Så var ännu en vecka till ända. Städningen som jag skulle göra i dag uteblev till stor del. Vi håller nämligen på att förbereder för veranda-bygge. Så innan vi ska köra igång med gjutning så ska vi hyra skylift och byta vindskivor. Passar på att byta plåten också + att vi ska måla fönsterfoder. Så idag har jag grundat vindskivor.
Men nu drar regnet in igen så städa ska jag...fast det blir pysselrummet i stället. Där ska organiseras bättre. Så småning om ska 2 jysk bokhyllor målas + en köpmandisk. Allt det ska få bli vitt. Tror jag ska måla det gamla köksbordet + stolarna i vitt och ha där med. Men det blir lite senare....Prio 1 är verandan, sedan sovrum, datarum, kök, pysselrum, badrum....tja listan är oändlig!!!!
Men in med några foton va........


Den här tavlan har min farfar målat. Tyvärr avled han hösten -72 så jag har inga minnen av honom. Men jag har lyckats samla på mig lite tavlor. Hittat på auktioner och några från mor och far. Gillar de här naturmotiven som han gör.



Sedan har vi den ena av de 3 gallertallrikarna med fruktmotiv. Tycker om dem. Hmm tror de är hemifrån mor och far. När de sålde huset fick de inte plats med alla saker på nya stället. Så de här fick jag.



Här har vi ett hÄnglar kort som jag gjorde på en träff i höstas. hÄnglar är nog mina favvis stämplar. De blir bara mer och mer underbara för varje klubbpaket som Marie släpper.


Så ett litet prinsess grattis som jag också gjorde i höstas. Basic Grey papper som jag verkligen gillar. Tycker mycket om rosa i fall ni undrar.

Hoppas ni har en trevlig söndag och vilar upp er inför en ny jobb vecka. Ni som har semester:GRATTIS till den och ha så skönt.

Vi hörs...............

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej du....din lista var lång..det kan jag tala om att min är med.....Jag sitter och snörvlar..SKA jobba i morn ..men dripp droppar det för mycket så får det allt vara med det...nu sitter jag och bloggar lite mellan varven på snytningen ..orkar faktiskt inte så mycket idag.....skulle allt vilja göra lite kort igen..men nu hinner vi nog inte för semestern eller hur:)..fina gamla tallrikar ... då hoppas jag att vi ses i morn då...PIA

Marja sa...

Är du inspirerad av Pia?? ;-))

Jag själv är inne i en vit/gråvit/svart period och är såå glad att äggoljetemperan numera finns färdig blandad på burk så man slipper allt kladd!

Linnéa sa...

Åh! vilken fin tavla!

Jättegulliga kort, hÄnglar är jättefina, men jag kan bara inte göra något med de :S