tisdag 3 augusti 2010

Harry Potter

Den 3:e filmen är vi inne på nu. Det är säkert 3:e eller 4:e gången som vi kollar igenom dem, jag och äldsta dottern. Vi tycker dom är jättbra.
Igår var jag och yngsta dottern på auktion i Hillringsber. Det var första gången för oss i år och det var näst sista auktionen. De auktionerar ut nya saker. Så jag hade turen att ropa in en fin ljuslykta i trä och metall. Den är ca 30x30 runt om och ca 90 cm hög. Så det är ingen liten lykta direkt....men helt i min smak. Sedan blev det några runda papplådor till pysselrummet och ett tårtfat med tårtspade, allt i porslin.
Lelltösa skötte sig så bra hela tiden vi var borta, blev 4½ timme sammanlagt. Inte illa av en 6-åring med myror i brallan. Fast vi var nog på toa 4 gånger och fikade 2.....
Nu ska jag återgår till filmen.

Ha en trevlig regnig dag.

kram..........

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Jaha ja då är de inte du som fått min lykta då:)om du har e ny..men för guds skull lås fasta ve vägga ordentligt..för som mi lykte ho feck fötter ho...

Milli sa...

Kul att du börjat blogga igen :) Vad fick du ge för tårtfat och tårtspade? Du får lägga ut bild tycker ja :) Säg gärna till om du vet om några loppisar å så framöver. Mikael skulle väl inte ha förens i november väl?