torsdag 25 december 2008

Julefrid.....

Det har varit en lite rörig vecka.... Åkte ner till makens familj i fredags för att fira jul. Det var väl som jag hade förväntat mig....som vanligt alltså. Ni som hört mig berätta om släkten där nere vet och ni som inget vet...lika bra det.

Det var kul för tjejerna att träffa farmor och farfar men det betydde också att det försvann dagar av julförberedelse för mig. Måndag åkte vi hem...åter till verkligheten. Så tisdagen fäjades det och ordnades. Så vi var ganska med när julafton kom. Satt 2 timmar på förmiddagen för att få till de sista pysslade julklapparna.
Vi var hemma hos mor och far på julafton och åt lite gott och hade trevligt. Fick besök av världens bästa tomte. Barnen hittade honom sovandes på mor och fars säng. Minsta kusinen blev skraj och jag tror mina flickor var liiiite oroliga också. Sedan knatade tomten in i köket och snodde till sig julskinka som han stoppade i fickan! En julöl slank med också..... Tomten hade hälsat på oss för två år sedan med...strax efter att han vunnit TomteIdol. I år fick vi alla sjunga med i vinnar bidraget "I ett hus i skogens slut".
Jag älskar den tomten!!!

På kvällen var det meningen att mor och far skulle komma hem till oss för julbord. Men mor kände sig krasslig och jag är BRAKförkyld just nu. Så vi var hemma själva igår kväll. Men det gjorde inget för vi invigde vår julklapp.....WII. Så det blev bowling, tennis och baseball.....

Idag är det meningen att vi ska göra ett nytt försök med julbordet. Förkylningen är INTE bra men jag får bita ihop!!

Hoppas jag orkar få in lite foton och mer skriveri här snart inom de närmsta dagarna.
Ha en god fortsättning på julen

Kram.....M

1 kommentar:

♥ Pia... sa...

Hallo hallo där borta i stugan...en till som är krasslig....en julefrid har oxå lagt sej över det lilla huset på sl....vägen....mm så skönt..en ganska intensiv..helg...WII testade guitar HERO:)..hihi..kan säga att jag INTE var den bästa...haha..nää det överlämnar jag till mina killar...:)jisses så duktig han är den lille på 5,5 år..sååå impad..fast de har ju förstås tränat på WII spelen lääänge... ..japp då är det juledagen..och jhag ska bara vaaaa...so lång ..peace....PIA