onsdag 3 december 2008

Jag är sååå seg och vill ha HELG!!!

Äntligen mitten av veckan. Ska bli skönt nät helgen kommer. Känner att jag behöver helg snart så jag får dona lite inför jul. Vi åker ju bort 19-22 dec och firar jul i Västervik hos flickornas farmor och farfar. Så innan den 19:e vill man ju att det är så gott som klart. Flickorna har fått lov att pynta sina rum på söndag för oj vad de längtar efter det.

Själv gör jag massa lyktor av barnmatsburkar och vit spets. Så enkelt och billigt. Har kopierat några sy-sidor ur Getas pysselbok så jag ska prova att sy lite påsar. När det blir har jag ingen aning om...är ju ingen super sömmerska.

Tänkte ge er en liten bild från hallen. Vi har skruvat ihop en Billy hylla så att jag kan stoppa in mina Allt i hemmet tidningar och ha dem nära men bortstädade. Tavlorn har min farfar målat och den lilla röda lackskon är från när jag var liten. Tyvärr har jag bara den ena kvar. Nere i hyllan med glasdörr ser ni en söt liten gul bok. Den innehåller helt UNDERBARA bilder av dansband i underbara kreationer. Jättekul bok att titta i.






Här är från min Billy hylla i sovrummet. Gjorde om en liten glasskål till ljuslykta. Klockan hittade jag på loppis och gillar den massor. Sedan har jag en sååå söt ljuslykta - ängla lykta. De två änglarn är ju givetvis mina två söta flickor........
Annars har jag nog inget kul att skriva om. Ska kika lite på Medium sedan på tv. Är så seg nu för tiden. Vet inte hur jag ska rycka upp mig och få lite ordning.
Ser i alla fall fram emot fredag kväll. Då kommer några av mina stôlliga arbetskamrater hit. Blir lite singstar, dricka gott, knapra gott och sk*t prat.....alltid lika kul.
Igår såg jag på American dreamz på tv´n. Ni som missade den.....sörj inte. Finns ingen anledning att kika på den alls.....kass film!
Vad ska ni se istället??? Tja....kanske den kultförklarade "Trolltyg i tomteskogen". Vilken underbar film det är......."kolla en hel tomtearmé"....."Var är Fjant? - Här mamma". Sedan längtar jag till jul så jag får se "Karl-Bertil Jonsson"!!!!
Sov så gott....kram......M
PS...Kom ihåg utlottningen som pågår!!! Titta in och lämna en kommentar under utlottningsinlägget.......

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Ujujuj..dää var mycket att se på här..hur hinner du få till allt detta då?...fina tavlera blev..jasså blir det storfest med drihicka och skihitprat.... ja då får en fäll höre en massa te månan då:)..ha de såå gött..kram..PIA

No.15 sa...

...kul att du hittade mig!Stort tack för du länkade till mig,har själv inte en aning hur man gör! Jag ska lära mig det nån dag, kul att titta in hos dig... jag kommer tillbaka för nu är det natti, natti hos mig.
Må gott!

♥ Pia... sa...

Oj då nu läste jag visst fel på datumet..tävvlinga hade gått ut..snoppet.va:)..ha de så göttt..hoppes du är mindre seg nu..syns i möra..PIA