tisdag 24 februari 2009

Vikt......

Har kollat in lite "gå ner i vikt" bloggar idag. Jobbarkompisarna ..... nja några ....hurtar sig och äter rätt. Börjar på allvar fundera lite på att hoppa på tåget. Skulle behöva bli av med några kilon helt klart. Kanske ska ta och prova på det där med motion....hmmm...låter otäckt. Men nu behöver nog min korsbandsskad lite mindre kilo att slita med. Ska ta mig en allvarlig funderare om att ändra lite vanor. Typiskt att jag kommer på sådant när maken ska börja två skift på jobbet. Det betyder ju att jag är själv med flickorna varannan vecka. Vad kan jag då hitta på för träningsalternativ?? Vi får väl småträna på golvet tillsammans....jag och flickorna.
Sitter med världens huvudvärk just nu...och då menar jag HUVUDVÄRK!!! Har haft en liiiten j*vel i skallen nu sedan 2-tiden och han försvinner inte.
Ikväll ska jag kolla NCIS och Mentalisten. Gillar de serierna.
Imorgon bär det av till Charlottenberg och lite shopping. Ska få med mig lite färg hem så vi kan fixa i hallen.

Ha det bra ikväll.
Kram..........M

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hahaha..du.dää ää bare och hoppe på:)..inga krussiduller där inte:)..fem stycken halvkilos smörpaket är väck:)..kram..PIA

mammigranten sa...

Ett tips är att träna hela tiden, knäböj, springa på stället, utfall mm när du lagar mat, borstar tänderna osv...
vänd när du kommit upp för en trappa och ta den en gång till.

Geta sa...

Välkommen i klubben! Ett tips på motion är ju att gå ut på rasten. Hoppas du har ett bra sportlov trots töväder.Vi har löjligt lugnt på jobbet. Kram.