torsdag 24 juli 2008

Loppisfynd

Som jag har berättat så var jag ju med och packade upp till en loppis min morbror har haft. Sedan hade man ju då första tjing på sakerna....så lite baktanke med det hela fanns det........

En av sakerna jag nappade på var den här söta lilla sockertången. Den kan ju komma till användning någon gång....




Sedan gillade jag den här "bucklan" som jag lagt vindruvor i. Det ska egentligen finnas ett lock med till den...men som så vanligt på loppis så fattades det. Men jag gillar den som den är. Tror jag har sett en sådan på någon av sidorna jag surfat runt på men kommer inte ihåg hos vem.
En annan favorit är den lilla kronan på bilden. Fick den av pappa för något år sedan.












Sist men inte minst la jag beslag på den här trälådan. Antar att ni kan se vad som behöver ordnas med den.......
Den är perfekt att ha flaskorna i. Så den får vara vår drickaback i köket i fortsättningen



Nu ska jag återvända ut i solskenet. Får se hur mycket bloggeri det blir i helgen. Får besök av svärföräldrarna. De kommer ikväll och stannar tills måndag morgon. Maken återvänder till jobbet nästa vecka men jag vilar mig en vecka till.........
Får se om jag återkommer med mer loppisfynd i helgen.
Må gott och sola med måtta.........kram kram.

//Vera - som är extra vimsig i helgen

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fina loppisfynd hörru! Ha det så gott med svärföräldrarna. Agneta

Anonym sa...

Tack för kommentar i min blogg!
Förstår inte riktigt vad du ville veta ang hålen...fråga igen så kanske det går lättare.

♥ Pia... sa...

Hallon hallon..har du det mysigt nu med svärföräldrarna:)..jisses sååå varmt det är ..tar en siesta inne just nu..sen åker vi till sjön....ska slänga mej i så raklång jag är..bäst du håller dej inne för det kommer stänka kraftigt...håhåja ja dessa fantastiska loppisfynd...fina var dina..och mina ska jag visa snart..bara värmen blir lite mer lagom...Kram ..PIA

Lena sa...

Halloj!! Jisses så många loppisfynd du gjort, härligt och vad fin lekstugan blev...där leker väl flickorna hela dagen kan jag tänka mig. Min lillstumpa gillar sitt pippi-hus och är där en hel del...nu ligger hon mest i plurret eller egentligen hoppar och studsar värre än en studsboll, fattar inte hur hon orkar i värmen. Suck!!
Du...sista veckan....men det vill vi inte tänka på nu...inte än!!!

Kram på dig!! // Anna ♥