måndag 14 juli 2008

Loppis

Har precis varit och hjälpt min morbror att plocka fram inför en loppis han ska ha i dagarna 3.... tror jag det var. Med början imorgon tisdag i Jössefors Folketshus. Som tack för hjälpen så blev jag vid lite saker jag hittade.......





Gillade verkligen de här tre tavlorna med motiv från Elsa Beskow böcker. De kommer nog göra sig bra i lekstugan.


Sedan hittade jag de här två söta små tavlorna. De är lite mindre än vykortsstorlek. Men de ska jag ha inne någonstans.







Sedan blev det ytterligare lite fynd till lekstugan. Köket i lekstugan kommer att bestå av rostfritt och nysilver............



Fast de här sötnosarna hamnar nog inne i köket någonstans skulle jag tro.






Till sist hittade jag de här sakerna. Bedårande virkade små handskar, sötaste vasen, blommig kanna som var så söt så och sedan en liten skål med rosor på. Mycket möjligt att det ska vara ett lock till skålen men det går bra utan också.
Gör nog en ny tur dit imorgon em eller onsdag morgon. Då har han nog plockat upp mer saker. Jo just det....sockerlådan som allt ligger på tog jag med också + en vit söt pidestal. Så jag har haft det trevligt men jobbigt idag. I 5 timmar har vi plockat saker och möbler. En del trevliga saker men mycket sk*t med.........

Ha en trevlig kväll....

3 kommentarer:

Sarah sa...

Ihhh en masse lækre sager!
Loppis er godt!!

Anonym sa...

Åååh, vad spännande det där såg ut!! Jag hade gärna varit i dina kläder.... :-)


www.veronikap.blogg.se

Mitt Egnahem sa...

Hej!
Kul att du hittat till mig! Bara att länka, jag blir så glad...
Man kanske borde ta sig en tur tilll Jössefors... Har han ofta loppis?
MVH Mitt Egnahem