fredag 2 januari 2009

Pyssel i huset....

Vi har pysslat järnet här hemma jag och flickorna. Har fått till 10 kort nu på 2-3 dagar. Känns riktigt kul att göra kort så det blir nog några till imorgon. Tänkte visa några av korten som blivit. Har ni sett min underbara ängelstämpel. Så vacker den är. Lilla ballerina fén är också jättefin. Har köpt mig en söt liten kanin från en tjej på Pyssel.net. Den tycker jag också mycket om.






Här ser ni vad det var vi pysslade med på nyår. Längtar tills gitarrerna landar här hemma.





Har ju inte orkat få in några julbilder här i bloggen under julveckorna. Tänkte visa några favvisar i alla fall. Tomten här nere fanns det egentligen fler av men de är borta. Hade dem när jag var liten så lite nostalgi är det.


Snögubben köpte jag för några år sedan och den är så söt. Syns lite dåligt men det finns några ljuslyktor på bilden med små tomtar på. De känns lagomt juliga.



Sist har jag två gamla tomtenissar att visa. Den med grön tröja har jag fått av mamma. Fanns också hemma hos mig när jag var yngre. Den med blå tröja fick jag för många år sedan av min farmor när hon levde. Det är nog min dyrbaraste tomte.

Visst var det på tiden att jag fick in lite bilder i bloggen. Har lite mer kort att visa men det får vänta. Vill fixa lite i Picnik med dem. Fast just nu kommer jag inte in på den sidan.
Ha en trevlig kväll allihop.
ps....filmtips...trots att den blev totalsågad i vår lokaltidning här hemma... AUSTRALIA. Såg den förr helgen och den var sååååå bra. Hugh Jackman var ju så slurpmysig så man fick torka mungipan både 7 och 8 gånger bara första timmen av filmen.
Lasse Maja och Kameleontens hämnd var också barn-spännande. Gillar Lasse och Maja´s julkalender och den här var spännande den med.
Mamma Mu och Kråkan - lilltösen tyckte att den och popcorn var superbra. Tyckte nog själv att det var stor sov-varning på den...höll på att somna nämligen.
kram.......M






1 kommentar:

Linda (BlueEye) sa...

Vilka underbart söta kort du gjort.
Och den stämpeln på de första korten var ju alldeles ljuvlig. :)

Kram Linda