fredag 9 januari 2009

Lôtt ôss danse....

Det är programmet vi ser här hemma nu. Oj vad många Bambisar på hal is. Tjejerna här hemma tycker det är kul men mig kan det nog kvitta än så länge i alla fall................

Annars är jag bra trött och schleten just nu. Vi har flyttat till nya lokaler på jobbet. Jag jobbar tillsammans med Pia som bloggar i Vardagsrummet. Och vi har då fått en helt nu förskola att flytta in i. Det blir såååå fint och mysigt och fräscht så vi bara längtar till måndagen. Det enda är att vi får ett nytt lås system så det ska slås koder hitan och ditan, Tror att alla tycker det är lite pirrigt inför måndagen.
Brandlarm har vi också! Det fick undertecknad erfara igår när hon poppade popcorn!!! Jag lyckades då bränna dem lite så när jag hällde upp dem i en skål så började brandlarmet tjuta något fruktansvärt, branddörrarna gick igen och alla kom rusande och undrade vad som hänt. Liiiite pinsamt att få dit räddningstjänsten.... Ja, ja så kan det gå.....typiskt mig.

Nu ska jag vila lite för imorgon ska jag ut och svänga mina lurviga och skjuta runt kylskåp. Att det är till Lasse Stefans kan vi ju tala lite tyst om......

Ha en go fredagskväll alla.

Kram.......M

5 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Nää vet du..inte danser jag nött värre i kväll..je å ä schelten..harru påppe nö påppkårn da?Håppe övver de i kvällja:)..skrev att om dä hos mg ..jo ..faktiskt så är jag lite fundersam på denna koden och larmet..men det kan ju inte hända så mycket mer än att antingen så kommer vi in..eller så kommer vi inte in..kanske kan det börja tjuta oxå..men va fasen dä orner.. sä..duu tat litte lugnt i mörn nu då..mä dansinga..kram..på dej socker pullan...nu får du pusse på gubben istället..PIA

Milli sa...

Vad spännande med nya lokaler :) Och jag förstår att det var pinsamt att starta brandlarmet och bara för en sån liten sak hehe. Jag har också lyckats starta ett brandlarm i dottevik när jag gjorde popcorn, men där var det ju inte så många personer och ingen brandkår som kom så det var nog inte lika pinsamt det som för dig :)

Geta sa...

Bra att veta att larmet funkar hörru! Det ska bli så spännande att komma till jobbet i morgon, men jag är himla glad att jag inte öppnar!
Kram.

Anonym sa...

Hej! Ä ju som sagt va en smula avis på er. Jag vill ju också va där med er, nytt ställe: härligt!! Ja ja, man kan väl inte få allt här i världen! Kommer och hälsa på snart. :-D God fortsättning och ha det så gôtt! Hälsa de andra! Kraaam Linda

Anonym sa...

Kika i min blogg hörrö-du-du!