lördag 23 maj 2009

Thaibuffé

Det är precis vad vi ska ha här hemma ikväll för släkten. Mina bröder med familj och mina föräldrar kommer en sväng på verandainvigning/födelsedagskalas. Så jag och mor har fixat 5-6 rätter som det ska bjudas på. Sååå smaskigt.

Sedan är det ju Jössefröjda här i stan. Har hunnit med en liiiten sväng på stan. Annas Scrapbooking hade 30 procent på allt i butiken så bäst att få sig lite till. Fann jättefina papper som det ska göras en canvas av. Börjar bli grymt pysselsugen. Ska bara städa till pysselrummet lite först.

Går fortfarande och nynnar på norges vinnande bidrag i Eurovisionschlagerfinalen. Tycker den är bra och det står jag för.

Var en tur till Göteborg på torsdagen. Fint väder, gôr môe fôlk på Liseberg och såg en "kändis". Kommer ni ihåg han som spelade synt i Tingeling bandet?? Han såg jag!! Coolt va!

Sedan har jag gett min minsta dotter men för livet gällande vatten och stockar. Sötsmulan var med oss hela vägen ända fram till stocken i Flumeride. Precis innan vi skulle kliva i så går hon i hysterisk strejk. Där står jag med två töser...en som vill åka och en som vägrar. Vad gör schyssta mamman då...jo hon lyfter i en skrikande sötsmula och knör ner henne i stocken. Sedan åkte vi, hon grinandes och tyckte det var otäckt, stortösen njöt och hade så kul och mamman kunde inte göra något annat än att gömma lilltösen i jackan och småskratta lite. Hon är inte lite envis....

Nu ska det småstädas och sedan lagas lite mer thai. Ha en härlig dag alla glada.

kram.......M

Inga kommentarer: